Hur kan man påverka EU-domstolen?

"Att samtala med EU-domstolen
– om medlemsstaternas och arbetsmarknadsparternas möjligheter att kommunicera med EU-domstolen" är rubriken på ett seminarium vid Stockholms universitet måndagen den 8 mars 15 –17.

Seminariet är öppet för alla. Det kostar inget att delta och ingen föranmälan krävs.

Inledare: professor Jonas Malmberg, Uppsala universitet, och jur. kand. Susanne Sjölander

EU-domstolen är en viktig aktör för EU-rättens utveckling. Vid seminariet diskuteras vilka möjligheter medlemsstaterna respektive arbetsmarknadens parter har att påverka denna rättsutveckling genom att yttra sig i pågående mål. Susanne Sjölander presenterar en undersökning av hur den svenska regeringen har agerat i mål med arbetsrättslig anknytning.

Lokal: Rum Bergsmannen, Aula Magna. Aula Magna ligger 4 – 5 minuters gångväg från T-banestation Universitetet.

2010-02-15