Lex Laval – kan den funka? Seminarium den 13 september

Sedan den 15 april gäller nya regler i utstationeringslagen, och fack och arbetsgivare måste anpassa sina strategier till dem. Men hur ska de kunna fungera i praktiken? Det är frågan vid höstens första seminarium i serien Arbetsrätten i EU-perspektiv måndagen den 13 september kl 14 – 17.

Lokal: Rum Bergsmannen, Aula Magna. Aula Magna ligger 4 – 5 minuters gångväg från T-banestation Universitetet.

Inledare: chefsjurist Claes-Mikael Jonsson, LO, jur. dr. Jörgen Hettne, Filiallagsutredningen, avtalssekreterare Torbjörn Johansson, Byggnadsarbetareförbundet och advokat Anders Elmér, Elmzell

Vid seminariet presenterar Claes-Mikael Jonsson LO:s utredning om hur kollektivavtalen ska kunna göras om till ”utstationeringsavtal”, Jörgen Hettne redogör för Filiallagsutredningens förslag om en anmälningsplikt för utländska företag som bedriver verksamhet i Sverige och Torbjörn Johansson och Anders Elmér berättar hur facket och de utländska företagen kommer att använda de nya reglerna.

Seminarierna är öppna för alla. Det kostar inget att delta och ingen föranmälan krävs.

2010-08-30